Σε συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής της Ένωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων
πλειοψηφικά αποφασίστηκε η έκδοση της παρακάτω ανακοίνωσης:

« Ο πλανήτης μας μαστίζεται από μια πανδημική κρίση. Μια κρίση που απειλεί όχι μόνο τη δημόσια
υγεία ,αλλά και την κοινωνική συνοχή. Στη χώρα μας η σπασμωδική κι αντιφατική αντιμετώπιση έχει
επηρεάσει εκτός των άλλων και την εκπαιδευτική λειτουργία.

Εκπαιδευτική διαδικασία σε συμπληγάδες…

Τον Μάιο και τον Ιούνιο οι σχολικές μονάδες επαναλειτούργησαν, μετά από το γενικευμένο
lockdown, με υγειονομικά πρωτόκολλα που περιλαμβάναν ,εκ περιτροπής λειτουργία ,όχι
περισσότερους από 15 μαθητές στα Τμήματα, έναν μαθητή ανά θρανίο που η απόστασή του από το
επόμενο ήταν 1,5 μέτρο , σχολαστική καθαριότητα με την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας.
Στο διάστημα της καραντίνας με βασικό χαρακτηριστικό το ανοργάνωτο του επιχειρήματος,
υλοποιήθηκε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Τα απαρχαιωμένο σχολικό δίκτυο χωρίς την υποστήριξη
των καταργημένων ΚΕΠΛΗΝΕΤ και με μαθητές που λόγω οικονομικής κατάστασης δεν είχαν τη
δυνατότητα πρόσβασης ,είχε ως αποτέλεσμα 250.000 παιδιά να μην μπορούν να απολαύσουν το
συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της εκπαίδευσης.

Σ’ αυτό τον ορυμαγδό η προμήθεια των
απαραίτητων τάμπλετ ,αφορούσε μόνο δωρεές κι ούτε ένα ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Το Σεπτέμβριο κι ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς ,είχε ήδη νομοθετηθεί η αύξηση του αριθμού
των μαθητών κι ενώ υπήρχε η εμπειρία ,τίποτα δεν ήταν έτοιμο.

Με τις εγκυκλίους που έρχονται
καθημερινά στα σχολεία , οι Δομές Υγείας θα επιβαρυνθούν με περιστατικά που δεν χρήζουν ιατρικής
εξέτασης κι οι γονείς ή θα υποστούν μια απίστευτη οικονομική επιβάρυνση ή θα αναγκαστούν να
κρατήσουν τα παιδιά τους σπίτι για πάρα πολλές ημέρες ακόμα και για ένα απλό κρυολόγημα
.

Συνέπεια των παραπάνω θα είναι η ανάπτυξη συνθηκών αντιπαράθεσης γονιών και εκπαιδευτικών
που θα πρέπει να υλοποιούν τις οδηγίες.

Τα υγειονομικά πρωτόκολλα υποτάσσονται στο οικονομικό κριτήριο των περικοπών και της
λιτότητας κι αποτελούν μια εκπαιδευτική εκδοχή της πολιτικής της ανοσίας της αγέλης.

Το προσωπικό
καθαριότητας που αποτελεί και τον τρίτο πόλο των μέτρων προσελήφθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου , δεν
επαρκεί κι είναι ανεκπαίδευτο κι έτσι το μόνο όπλο που απέμεινε ενάντια στην επιδημία ήταν οι
υπερμεγεθείς μάσκες και τα λιλιπούτεια παγουρίνο αμφίβολης προέλευσης.

Το προηγούμενο πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολικών μονάδων που στηριζόταν στον περιορισμένο αριθμό των μαθητών και τη σχολαστική καθαριότητα ,αντικαταστάθηκε από την εμμονική αναφορά στη χρήση μάσκας ,που αποτελεί κι ατομική ευθύνη απεμπολώντας σκόπιμα τη σημασία των μέτρων που
αποτελούν κρατική μέριμνα. Αλήθεια τι εχέγγυο για την οικοδόμηση σχέσης εμπιστοσύνης δίνουν τα
κρυμμένα από τη μάσκα πρόσωπα;

Εξαερώθηκε εξαιτίας της παλινωδίας των ειδικών και των
αντικρουόμενων απόψεων που σκοπό είχαν την περίθαλψη της εξουσίας, η μη λεκτική επικοινωνία που
τόσο σημαντική είναι για τη διδασκαλία ειδικότερα των μικρών μαθητών.

Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν το στοίβαγμα των μαθητών σε αίθουσες τριάντα τετραγωνικών
,προσωπικό καθαριότητας που μοιράζεται σε δύο σχολεία για μιάμιση ώρα κι εκπαιδευτικούς που τους
ζητείται να εκτελέσουν χρέη υγειονομικού επόπτη. Φυσικά η ρουτίνα των χιλιάδων χαμένων ωρών
διδασκαλίας από την μη πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού ήταν πραγματικότητα για μια ακόμη
χρονιά.

Σ’ αυτές τις περιστάσεις οι Σύλλογοι Γονέων ,αλλά κι όλοι οι γονείς συνολικά δε σταθήκαμε στο
ύψος των περιστάσεων.

ΑΠΟΤΥΧΑΜΕ!!!

Αφήσαμε ότι πιο πολύτιμο έχουμε, τα παιδιά μας ,να
βιώνει μια κατάσταση απαράδεκτη που απειλεί την υγεία τους και τους αποστερεί τη δυνατότητα να
μορφωθούν. Έχουμε αναλογιστεί ,ακόμα κι αν απομονώσουμε το πλαίσιο της επιδημίας ,ότι 27
μαθητές σ’ ένα Τμήμα αντιστοιχούν σε 100 μόνο δευτερόλεπτα χρόνου για κάθε μαθητή. Πώς θα
πραγματοποιηθεί αυτή η πολιορκία του αγνώστου ,η αναζήτηση περασμάτων ανάμεσα στις
αντιστάσεις ,η κοινή δραματοποίηση του έρωτα της διδασκαλίας μέσα σε 100 δευτερόλεπτα;

Αποδεχόμενοι ως γονείς τα παραπάνω ,εγκαταλείψαμε ουσιαστικά τα παιδιά μας .Τους ζητήσαμε να
βρουν τις λύσεις μόνα τους. Κι αυτά με ώριμη προσέγγιση και συντεταγμένες διαδικασίες αποφάσισαν
να αντισταθούν ,με το μόνο όπλο που έχουν, τη φωνή τους … έστω και κάτω από τη μάσκα. Τα παιδιά
μας θα τελειώσουν το σχολείο και δε θα έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους .Μόνο οι βαθιές ανάσες από
το ανηλεές τρέξιμο για το κυνήγι της ύλης θα ακούγεται στους διαδρόμους των σχολείων.

Αγαπητά μας παιδιά να είστε βέβαιοι ότι σας ακούσαμε ,ότι ποτέ πια δε θα είστε μόνοι σας . Μην
ακυρώνετε όμως το δικαιολογημένο σας αγώνα μέχρι σήμερα. Μην δώσετε το δικαίωμα να σας
κατηγοριοποιήσουν και να αντιμετωπίσουν στερεοτυπικά τις κινητοποιήσεις σας. Μη δίνετε την
ευκαιρία στους εγκάθετους να ποινικοποιήσουν τον αγώνα σας. Δώστε μας το χρόνο ,με ανοιχτά τα
σχολεία ,να παλέψουμε εμείς για εσάς ,έστω και στο και πέντε.

Αγαπητοί γονείς ,όποια κι είναι η άποψη σας για τις κινητοποιήσεις των μαθητών ,θα πρέπει να
αναγνωρίσετε ότι τα αιτήματά τους δεν αφορούν την «τετράγωνη τυρόπιτα» ,αλλά αντικατοπτρίζουν
τη θέληση τους για μια πιο ποιοτική και με ασφάλεια δημόσια και δωρεάν παιδεία . Ας σταθούμε
αρωγοί δίπλα τους ,διεκδικώντας και συμμετέχοντας στις δράσεις των συλλογικών μας οργάνων. Τα
παιδιά μας κινητοποιούνται για να κάνουν μάθημα κι όχι για να χάσουν.

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί και Διευθυντές των σχολείων ,σας παρουσιάζετε μια ευκαιρία να τιμήσετε το
λειτούργημα σας. Αποδείξατε με τη στάση σας την περίοδο της καραντίνας την αγάπη σας για τους
μαθητές σας. Σταθείτε και σήμερα κοντά τους ,συνομιλώντας μαζί τους ,βοηθώντας τους να
αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη, την σπουδαιότητα της επιχειρηματολογίας και την αντίληψη του
κοινωνικού γίγνεσθαι μέσα από τη γνώση .Οφείλετε να αντέξετε ,να σταθείτε πυλώνες κοινωνικής
συνοχής .Το μάθημα σ’ αυτές τις συνθήκες αποτελεί διπλή καταξίωση γνώσης και παιδείας. Εικόνες

Διευθυντών με λοστούς ,που βρίζουν τους μαθητές τους και χειραγωγούν γονείς ,για να κερδίσουν την
εύνοια στις επερχόμενες κρίσεις δε θα γίνουν ΑΝΕΧΤΕΣ.

Δεν απευθυνόμαστε στους έχοντες τη Διοίκηση και την Εξουσία. Για μια ακόμη φορά ήταν
προκλητικά κατώτεροι των περιστάσεων και το μόνο που κέρδισαν ήταν η χλεύη μας.

Προσκαλούμε όλους τους γονείς ,τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στην ανάληψη πρωτοβουλιών
ανάδειξης των προβλημάτων και διεκδίκησης άμεσων λύσεων. Με τα σχολεία ανοιχτά ,αλλά όχι
ανοχύρωτα ,να δώσουμε όλοι μαζί τη μάχη της οπισθοφυλακής ,γιατί οι καιροί είναι κόντρα …»

Για τη Διοικούσα Επιτροπή

Ο Πρόεδρος
Βέλλιος Λάμπρος

Η Γραμματέας
Κούκια Χριστίνα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here